sobota 15. října 2011

Hervis Plzeňský půlmaraton by Marcel


V sobotu 8. října se kromě závodu Vokolo príglu v Brně konal i 4. ročník Plzeňského půlmaratonu.

Vzhledem k tomu, že poslední dobou jsem podobné vzdálenosti běhal i 3 krát týdně, rozhodl jsem se zkusit si svůj první závod v půlmaratonu.

Původně chtěl se mnou běžet i Ctibor. Kvůli svému poraněnému kolenu ale musel účast na běhu zrušit. Do Plzně tak se mnou jel jako doprovod.

Po menším ranním zpoždění jsme zdárně stihli autobus ze Zličína a v jedenáct hodin vyrazili směr Plzeň.



Po příjezdu jsme šli do závodní kanceláře v hotelu Courtyard by Marriott kousek od náměstí vyzvednout startovací set. Start závodu byl až ve 14 hodin, takže jsme měli ještě dost času a šli se projí po městě a dát si ještě něco lehkého k obědu. Z něčeho lehkého se nakonec staly kuřecí nuggety v McDonald's. Po jídle jsme se pomalu vrátili zpátky ke startu, kde jsem se převlékl a čekal na startovní výstřel.

Z běhání kdy jsem zkoušel běžet nanečisto mi vycházel čas kolem hodiny a třičtvrtě. Doufal jsem, že za podobný čas se mi povede uběhnout i závod.

Po výstřelu se začal dav dávat pomalu do pohybu. Trať vedla většinou po asfaltu  z centra města, parkem, po cyklostezce zahrádkářskou kolonií a kolem zoologické zahrady zpět do centra. Byla jen s mírným převýšením. Běžely se 3 okruhy po cca 7km. Ze začátku jsem se nechal strhnout k rychlejšímu tempu než jsem původně plánoval. Po 1. kole jsem zjistil, že se mi i v rychlejším tempu běží dobře a snažil jsem se ho udržet. To se nakonec i přes nepříjemný vítr a déšť na části druhého kola povedlo. Průměrné tempo jsem měl 4:16, celkový čas 1:30:22 a reálný 1:30:02.

Předpokládaný čas se mi tak podařilo překonat asi o 15 min. To je výsledek se kterým jsem ani nepočítal a teď nevím jak se mi ho bude dařit v budoucnu zlepšovat.

Po závodu jsme se Ctiborem vyrazili na autobus a plánovanou koktejl party do Prahy za zbytkem VRC.

Žádné komentáře:

Okomentovat